ÇOCUK VE ERGENLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ EĞİTİMİ

1.Modül : 28/29 Aralık 2019 – Teorik ve Uygulama(16 Saat)

2.Modül : 25/26 Ocak 2020 – Teorik ve Uygulama (16 Saat)

3.Modül : 15/16 Şubat 2020 – Teorik ve Uygulama (16 Saat)

4.Modül : 21/22 Mart 2020 – Süpervizyon (16 Saat)

5.Modül : 25/26 Nisan 2020 – Süpervizyon (16 Saat)

Eğitimin Amacı

Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi 5 modül/80 saatlik program olup, çocuk ve ergenlerle çalışan ruh sağlığı profesyonellerine bilişsel davranışçı terapi ile ilgili kuramsal bir alt yapı sunarken aynı zamanda değerlendirme, vaka formulasyonu, sık kullanılan BDT teknikleri ile ilgili uygulama yapma ve süpervizyon fırsatı tanıyarak bilgi ve beceri kazandırmayı hedeflemektedir. 

Eğitim Programı

1.Modül: 28/29 Aralık 2019

Bilişsel Davranışçı Yaklaşım Modeli: Tarihsel Gelişim; Psikopatoloji Kuramı ve Temel İlkeler

Bilişsel Davranışçı Yaklaşım Modelinde Görüşme ve Değerlendirme Becerileri,

Bilişsel Değerlendirme, Kavramlaştırma ve Formülasyon,

Bilişsel Model Seansının Yapısı ve Seansların Yapılandırılması,

Sokratik Sorgulama ve Yönlendirilmiş Keşif,

Bilişsel ve Davranışçı Teknikler

Ebeveynlerin Rolü ve Terapi Sürecine Dahil Edilmeleri
Değerlendirme ve Çocuk ve Aile İle Örnek Görüşme

2.Modül: 25/26 Ocak 2020

Çocukta Uyum ve Davranış Bozuklukları ve Psikoterapisi

Depresyonun Bilişsel Davranışçı Modeli ve Sağaltımı

Panik Bozukluk ve Agorafobinin Bilişsel Davranışçı Modeli ve Sağaltımı

Obsesif-Kompulsif Bozukluğun Bilişsel Davranışçı Modeli ve Sağaltımı

Sosyal Anksiyete Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Modeli ve Sağaltımı,

Sınav Anksiyetesinin Bilişsel Davranışçı Modeli ve Sağaltımı

Yaygın Anksiyete Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Modeli ve Sağaltımı

Fobilerde Bilişsel Davranışçı Modeli ve Sağaltımı

3.Modül: 15/16 Şubat 2020

Yıkıcı Davranış Bozukluklarında BDT’nin Kullanımı

Ebeveynlerle Çalışmada BDT Formülasyonu

Ergenlerde Düşük Benlik Saygısını Düzenleme Stratejileri

Ergenlerde Yeme Bozukluğu Bilişsel Davranışçı Tedavisi

Cinsel İstismara Uğramış TSSB Olan Ergenlerin Bilişsel Davranışçı Tedavisi

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun Anlaşılmasını ve Yönetimini Sağlamak  
Karşıt Gelme Bozukluğu Psikoterapileri

4.Modül: 21/22 Mart 2020

1.Süpervizyon modülüdür. Her bir katılımcı BDT temelinde gerçekleştireceği bir seansının video kaydını veya ses kaydını getirmesi gerekmektedir. Ayrıca o seansına ait deşifreyi eğitim günü Dr. Gizem AKCAN’a sunması gerekmektedir. Süpervizyon modüllerine katılım zorunludur 

5.Modül: 25/26 Nisan 2020

2.Süpervizyon modülüdür. Her bir katılımcı BDT temelinde gerçekleştireceği bir seansının video kaydını veya ses kaydını getirmesi gerekmektedir. Ayrıca o seansına ait deşifreyi eğitim günü Dr. Gizem AKCAN’a sunması gerekmektedir. Süpervizyon modüllerine katılım zorunludur. 

Kimler Katılabilir

Psikiyatri, PDR, Psikoloji, Sosyal Hizmet, Psikiyatri Hemşireliği mezunları ve bu bölümlerin son sınıf öğrencileri katılabilir. 

Eğitmen: Dr. Öğretim Üyesi Gizem AKCAN

2006 yılında Kocaeli Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra üniversite eğitimimi 2011 yılında ODTÜ Psikoloji Bölümünde Şeref Öğrencisi olarak tamamladım. Üniversite giriş sınavında aldığım derece nedeniyle lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimim boyunca TUBİTAK Üstün Başarı Bursu aldım. Üniversite eğitimim sırasında ODTÜ İşletme Bölümü’nde Girişimcilik programında yan dalımı tamamladım. Lisans eğitimim sırasında Hollanda Groningen University’de Psikoloji Bölümü’nde 6 ay süreyle Erasmus programına katıldım. Üniversite eğitimi süresince İstanbul Pandost Derneği’nin düzenlediği Obsesif Kompulsif Bozukluk, Panik Bozukluk ve Depresyon konularında eğitim ve workshoplara katıldım. ODTÜ İlkokul Çocuklarına Yardım Derneği’nde aktif olarak görev aldım. Lisans eğitimim devam ederken, Performans Kaygısının Sporcuların Başarısı Üzerindeki Etkisi, Liderliğin Olumlu ve Olumsuz Yanları, Mükemmelliyetçilik ve Kendi Kendini Kontrolün Bağışıklık Sistemi Üzerine Etkisi konulu proje çalışmaları ve sunumları yaptı. Daha sonra İstanbul Arel Üniversitesi Psikoloji Tezli Yüksek Lisans programından 2013 yılında mezun oldum. Bitirme tezimi “Mutlak Gerçek İhtiyacı Konusunda Ölçek Geliştirme Çalışması” konusunda yaptım.

Yüksek Lisans eğitimim süresince Aile ve Çift Terapisi, Oyun Terapisi ve Lisrell Yapısal Eşitlik Modellemesi eğitimleri ve süpervizyonları aldım.

Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamladıktan sonra İstanbul Arel Üniversitesi Klinik Psikoloji Doktora Programını 2017 yılında bitirdim. Klinik Psikoloji Doktora tezimi “Erkek Eşcinsellerde Erkek Eşcinsellerde Benlik Kavramının Netliği ve Mutlak Gerçek İhtiyacı Değişkenleri ile Problem Çözme ve Stres Belirtileri Değişkenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” konusunda yaptım. Ulusal ve uluslararası indeksli dergilerde yayınlanan Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılmış makalelerim, yurt içi ve yurt dışı kongrelerde sunulan poster ve sözlü bildirilerim, panellerim bulunmaktadır.

Aynı zamanda Dr. Emel Stroop’un yanında asistan, Esra Erol Umut Evleri Projesi’nde gönüllü psikolog ve İstanbul Arel Üniversitesi Psikoloji Bölümü ve Haliç Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalıştım. Halen Bartın Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde Dr. Öğr. Üyesi olarak çalışmaktayım. Ayrıca, Uygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı Başkanı, Psikoloji Bölüm Başkan Yardımcısı ve Bartın Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktayım. Uzun yıllar Prof.Dr. İlkay Kasatura Psikoterapi Merkezi, New Life Danışmanlık ve Psikolium Danışmanlık ve Koçluk Merkezi’nde terapist olarak çalıştım.

Kayıt – Kabul Sırasında İstenen Belgeler
Lisans diploması ve varsa uzmanlık diplomasının önlü arkalı fotokopileri

Eğitim Kontenjanı
20 kişi ile sınırlıdır.

Sertifika:

Eğitim sonunda katılımcılara PEGDER – Psikolojik Eğitim Gelişim ve Destek Derneği Onaylı Katılım Sertifikası verilecektir. Dileyen kursiyerlere talep etmeleri halinde Adnan Menderes Üniversitesi Onaylı Katılım Sertifikası verilecektir.

Daha önce PEGDER’den Çocuk Değerlendirme Testleri Eğitimi, Çocuk Resimlerinin Psiko-Pedagojik Açıdan Değerlendirilmesi Eğitimi ve Oyun Terapisi Eğitimi almış kişilere bu eğitim sonunda 176 saatlik PEGDER onaylı “Çocuk ve Ergenlerde Psikoterapi Eğitimi Uygulayıcı Sertifikası” verilecektir.

Eğitim Yeri: Morita Danışmanlık (İhsaniye Mah. Kartallar Sok. No:4/B Kat:3 Nilüfer/BURSA)

Ücretlendirme ve Kayıt İşlemleri

Eğitim hakkında bilgi almak ve kayıt işlemleri için 0 (224) 247 67 17 veya 0(542) 340 79 80 numaralı telefonları Pazartesi hariç diğer günler 09.30-19.00 saatleri arasında arayarak bilgi alabilirsiniz. Kredi kartı ile 2-3-4-6-9-12 taksitli ödeme imkanları bulunmaktadır.

ÖNEMLİ BİLGİ:

*Ödeme dekontunuzu egitim@morita.com.tr e-posta adresine iletebilir veya 0(224) 247 67 17 / 0(542) 340 79 80 numaralı telefona bilgi verebilirsiniz. 

*Eğitime 5 gün kala yapılan iptallerde yatırılan ön kayıt bedeli düşülerek, geriye kalan tutar iade edilecektir.

*Herhangi bir sebepten ötürü, eğitime katılamayan kursiyer bu hakkını başka bir tarihte düzenlenecek olan eğitime katılmak sureti ile saklı tutar.

*Eğitim bedellerine KDV dahil olmayıp ayrıca kredi kartı ile ödeme yapacak kursiyer bankaların uygulamış olduğu farklı komisyon ve ücretleri kabul etmiş sayılır. 

*Morita Danışmanlık, eğitim yerini değiştirme hakkını saklı tutar, olası değiştirilme durumunda eğitim yeri 3 gün öncesinden katılımcılara e-posta yada sms yoluyla bilgilendirmesi yapılır.

*Morita Danışmanlık, hiçbir neden belirtmeksizin eğitimi iptal etme hakkını kendinde saklı tutar. Kursun iptal edildiği tarihten sonra katılımcıların ücretleri iade edilir.

*Morita Danışmanlık, eğitimlerin iptal edilmesi durumunda katılımcıların uğrayacağı ulaşım, konaklama ve diğer hiçbir zarardan sorumlu değildir.