Kişisel Bilgiler
Ad Soyad: Aslı DENİZ
Psikolojik Danışman, Psikoterapist, Aile Danışmanı
Doğum Tarihi/ Yeri: 14.03.1984/ Samsun

Eğitim
2016-2019 ODTÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Yüksek lisans(tez aşaması)
2002–2006 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Sertifikalar
2018 “Şema Terapi Temel Eğitim” Psikonet
2015 “Certificate of attendance basic course of positive Psychotherapy” World Association of Positive Psychotherapy (200 saat)
2014 “ Zeka Oyunları Eğitmenliği Sertifikası” Süleyman Demirel Üniversitesi
2013 ” Aile Danışmanı” MEB onaylı (464 saat) Olgu Aile Danışman Merkezi
2012 “Çocuk Değerlendirme Testleri Uygulayıcısı” Uygulayıcı Eğitimi Psikolojik Testler Derneği
2012 “Anne Destek Programı Eğitimcisi” Anne Çocuk Eğitim vakfı (AÇEV)
2011 “Sanatla Terapi ve Yaratıcılık Eğitimi” Yrd.Doç. Dr. Nevin ERACAR (5 yıl)
2007 “Çağdaş Drama Derneği Drama Liderliği Programı I. Aşama” Çağdaş Drama Derneği
Eğitim-Seminer
2016 “Cinsel Eğitim ve Danışmanlık Çalıştayı” Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı (3gün)
2015 “Zeka Oyunları Eğitmenliği” eğitimi , Süleyman Demirel Üniversitesi
2011 “Sanatla Terapi ve Yaratıcılık Eğitimi” Yrd.Doç. Dr. Nevin ERACAR (5 yıl)
2013 “Transaksiyonel Analiz Eğitimi” (101,202 ,303 eğitimi, 170 saat) Judy SHAW ,MSC PTSTAİ CTA (P) devam ediyor
2013 “Çocuklarla Bilişsel Terapi Uygulamaları” Dr. Nevin ÖZDÖLEK
2012 “Anne Destek Programı Eğitici Eğitimi” Anne Çocuk Eğitim vakfı (AÇEV)
2012 “Çocuk Değerlendirme Testleri Eğitim Paketi” Uygulayıcı Eğitimi Psikolojik Testler Derneği
2010 “Evlilik ve Aile Danışmanlığında Temel Konular” Prof. Dr. Samuel Gladding
2010 “Afetlerde Psikososyal Destek Eğitimi” Afetlerde Psikososyal Hizmetler Birliği
2010 “Adler Yaklaşımına Göre Vaka Kavramsallaştırma: Yaşam Stili Analizi.” Prof. Dr. Paul Rasmussen
2010 “7-19 Yaş Aile Eğitimi” Uygulayıcı Programı, Milli Eğitim Bakanlığı
2009 “Transaksiyonel Analiz Eğitimi 101”, Prof. Dr. Füsun AKKOYUN
2009 “Adler Yaklaşımına göre Aile Danışmanlığı” Dr. Betty Lou Bettner
2009 “İyilik Hali-Yönlendirilmiş Hayal Tekniği” Prof Dr. Dean OWEN; Prof. Dr. Fidan KORKUT OWEN
2008 “Çocuk Merkezli Oyun Terapisi” Uzm. Psk. Dan. Filiz ÇETİN.
2008 “Bağlanma ve Bağlanma Temelli Çift-Evlilik ve Aile Danışmanlığı” Dr. Şebnem Soysal, Uzm. Psk. Tarık SOLMUŞ.
2007 “Drama Liderliği Programı I. Aşama eğitimi” Ömer ADIGÜZEL
2007 “Kayıp ve Yas Psikolojisi” Dr. Sedat IŞIKLI
2007 “Yaratıcı Dramanın Psikolojik Danışma Alanında Kullanılması” Türk PDR Derneği
2006 “Çatışma Çözme ve Arabuluculuk Eğitimi” Prof. Dr. Uğur ÖNER
2005 “İletişimin Alfabesi: Duygusal Okuryazarlık” Prof. Dr. Binnur YEŞİLYAPRAK
2005 “Stres Yönetimi” Psk. Dan. Dr. Türkan DOĞAN
Yayınlar,Bildiriler
2018 “Ergenliğin Altındaki Gizem, Beyin!” Türkiye Kalite Derneği Bursa Şubesi E-Bülten Sayı 199
2017 “Z Kuşağı Çağın İlerisinde! Peki Bizim Eğitimimiz Bu Kuşağın Neresinde?” Türkiye Kalite Derneği Bursa Şubesi Aralık E-Bülten
2017 “Ergenlerle Üreme Sağlığı, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Flört Şiddeti Farkındalık Eğitimi ” Türkiye Aile Planlaması Vakfı, “Ergeni Güçlendirmek Konferansı”
2015 “Sanatla Terapi teknikleri ile Vaka Analizi” Psikoloji ve Sanat Sempozyumu IV, Bursa (bildiri sunumu)
2008 “Önokul ve İlköğretimde Sorumluluk Bilinci Kazandırma Programı” Özel Arı Okulları Beelimsel Dergisi 8. Sayı.
2008 “Anaokulu Öğrencisi Ne Anlar Psikolojik Danışmanlıktan” Öğretmen Dünyası Dergisi 339. Sayı
2007 “Okulöncesi ve İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Davranış Değiştirme Programı” Özel Arı Okulları Beelimsel Dergisi 7. Sayı.
2006 “Okul Öncesi Dönemde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, Vaka Analizi” IV. Ulusal PDR Öğrencileri Kongresi (bildiri sunumu)
2006 “Yeni İlköğretim Müfredatının Uygulamasının Öğretmen ve Psikolojik Danışmanların Görüşleri Alınarak Değerlendirilmesi” Ankara Üniversitesi III. Öğrenci Kongresi (bildiri sunumu)

Sivil Toplum Çalışmaları
2016- Türkiye Kalite Derneği Bursa Şubesi Eğitimde Kalite Uzmanlık Grubu
2015- “Çağdaş Eğitim Kooperatifi ,Orta Öğretim Kız Yurdu” Gönüllü Psikolojik Danışmanlık
2018- “Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Bursa Şube” Sürekli Eğitim Merkezi
2006- 2010 “Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Genel Merkez” Eğitim Organizasyonları, Genel Eğitim Sekreteri
2007-2008 “6 Nokta Körler Derneği, Engelsiz ODTÜ Topluluğu” Gönüllü eğitmenlik, Görme Engelli Üniversiteye Hazırlık Grubu Ergenlerle Grupla Psikolojik Danışma
2005- 2012 “Türkiye Çocuklara Yeniden Özgürlük Vakfı” Gönüllü eğitmenlik, Tutuklu Çocuklarla Grupla Psikolojik Danışma

Verdiği Eğitimler
Ailelere yönelik eğitimler
Okulum Yeni Yaşamım
İlkokul ve anaokuluna başlayacak çocukların velilerine yönelik, dikkat etmeleri gereken hususlar, karşılaşabilecekleri güçlükler ve çözüm yollarını içeren 1 buçuk saatlik bir seminer.
Çocukta Kişilik Gelişimi
Çocuklarda kişilik gelişimini nasıl olmaktadır,kişilik gelişiminde ailenin önemi ve dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir.
Çocuklarda Cinsel Eğitimi
Yaş gruplarına göre Ebeveyn olarak çocuklarla cinsel eğitim nasıl verilmeli , konulu söyleşi.
Okul Çağı Çocuklarında Görülen Davranış Sorunları
Okul öncesi ve okul çağı çocuklarında sıklıkla karşılaşılan davranış sorunları ve çözüm önerilerine ilişkin bir seminer.
Z kuşağını Tanımak
Değişen yaşam şartları ile büyüttüğümüz çocuklarımızı gerçekten tanıyor muyuz, ya her şey değiştiyse! X,Y,Z Kuşağı nedir, evdeki kuşak çatışması ile baş etme, konulu söyleşi
Çocukla etkili iletişim ve çatışma çözme yöntemleri
Ne yapsam ne etsem bir türlü başarılı olamıyorum, sürekli inatlaşma halindeyiz, iletişim kuramıyoruz, galiba ben anne/baba olmayı başaramıyorum, dediğiniz, çaresizliğe düştüğünüz anda imdadınıza yetişebilecek, ve çocuğunuzla iletişiminizi güçlendirmek için dikkat etmeniz gereken küçük ama büyük farklılıklar yaratabilecek tutumlar ve ipuçlarını içeren bir eğitim.
Benim Ergen bir Çocuğum Var
Çocukluk ile yetişkinlik arasındaki dönem olan ergenlik çoğunlukla hem anne-babalar hem de çocuklar için oldukça zor bir dönemdir. Ergenlik çocukların kendi kimliklerini oluşturdukları, kendilerini anne-babalarından ayırdıkları ve aile dışında önemli ilişkiler kurdukları bir dönemdir. Bu dönemde anne-babalar, bağımsızlığını ve kimliği oluşturmaya çalışan ergen çocukları ile sıklıkla tartışmalar yaşarlar.Ancak olan biteni anlamak ve olayları doğru şekilde değerlendirebilmek önemlidir. Bu eğitimle amaç anne babaların çocuklarının içinde bulundukları gelişim döneminin özelliklerini iyi bilerek, iletişim kazalarını en aza indirerek, çocuklarının bu kritik ve önemli gelişim dönemlerinde onlara nasıl destek olabilecekleri konusunda rehberlik etmektir.
Çocuk ve Ergende Riskli Davranışlar
Aileleri , sigara, alkol, internet ve cinsellikle ilgili riskli durumlar, önleme ve baş etme becerileri konusunda bilgilendirmek.
Sınav Döneminde Anne-Babalık
Sınav Dönemlerinde (TEOG ve LYS) çocuklara doğru biçimde destek olabilmek için aileleri bilgilendirmek.
Çocuk ve Güvenli İnternet Kullanımı
Son günlerde kullanımı artan internet konusunda aileleri bilgilendirmek, internet araçlarını çocuklarına güvenli bir şekilde nasıl kullandıracakları ile ilgili çözüm önerileri sunmak.
3-6 Yaş ve 7-11 Yaş Aile Eğitim Programları
3-11 yaş arası çocuğu olan ailelere yönelik haftada bir gün 2,5 saat sürdürülen toplamda 8-13 hafta devam eden aile eğitimleridir. Bu eğitimle amaç anne babaların çocuk yetiştirmeye yönelik yaşadıkları sorunları en aza indirgeyerek, çocukların gelişimlerini desteklemeye yönelik anne babalara olumlu tutumlar kazandırmaktır.
Çocuk ve Ergenlere Yönelik Eğitimler

Zeka/ Akıl Oyunları Atölyesi
Akıl oyunları , öğrencilerin problemleri algılama ve değerlendirme kapasitelerinin geliştirilmesini, farklı bakış açıları oluşturabilmelerini, problemle karşılaştıklarında hızlı ve doğru karar verebilmelerini, bir konuya ve çözüme odaklanma alışkanlığı geliştirmelerini, akıl yürütme ve mantığı etkili bir şekilde kullanma kapasitelerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Bilişsel beceriler ve kapasitenin geliştirilmesi yanında, öğrenciler akıl oyunlarında bireysel çalışmalar ve grup çalışmalarında kendi yeteneklerini ve potansiyellerini daha iyi tanıyacak, öz güvenlerini geliştirecek, başarı için sistemli ve disiplinli çalışma alışkanlıkları kazanacak ve başarısızlık halinde yılmadan alternatif çözümler ve stratejiler oluşturma tutum ve davranışlarını geliştirecektir.
Sınav Kaygısı Grup Çalışması
TEOG ve LYS öğrencilerine yönelik planlanmış haftada bir gün 90 dakikalık oturumlar şeklinde planlanmış 8 haftalık bir program.
Çocuklarda Dikkat Geliştirme Programı
Özellikle ilkokul döneminde çocuklarda sıklıkla yaşanan dikkatini toplama, dikkatini sürdürmede yaşanan güçlüklere yönelik hazırlanmış, bireysel olarak haftada 1 gün 45 dklık oturumlar şeklinde sürdürülen 8 haftalık bir program. Program kapsamında ailelere de evde çocuğun dikkatini artırmaya yönelik çalışmalar verilmekte ve önerilerde bulunulmaktadır.
Sanatla Terapi ile Kendimi Tanıyorum
Sanatla terapi: Sanat dallarının terapötik amaçlı kullanımıdır. Bu atölye ile amaç, sanatla terapi yöntemleri ile ortaokul dönemi çocukların bireysel farkındalıklarını artırarak, özgüven gelişimlerine katkı sağlamak. Atölye 2’şer saatlik oturumlardan oluşan 5 haftalık bir programdır.
Ergenlerde Cinsel Sağlık, Flört Şiddeti ile Baş etme ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi
Üreme sağlığı, toplumsal cinsiyet eşitliği, flört şiddeti ile baş etme modüllerinden oluşan lise öğrencileri için hazırlanmış 4 saatlik atölye çalışması
Cinsel Sağlık ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi
İlkokul ve Ortaokul öğrencileri için hazırlanmış 2 saatlik atölye çalışması ya da konferans
Siber Zorbalıkla Baş etme
Sineterapi teknikleri ile ergenlere (8.sınıf ve üstü) siber zorbalık konusunda farkındalık yaratma ve baş etme becerilerini güçlendirme atölye çalışması (4 oturum )
Kurumsal Eğitimler
Liderlik Eğitimi
Çeşitli liderlik stilleri nelerdir, ideal bir lider nasıl olmalı, sizin liderlik stiliniz hangisi gibi sorulara yanıt bulabileceğiniz bir seminer.
Takım Çalışması
Katılımcıların potansiyellerini fark etmelerine yardımcı olmak, takım çalışanlarının verimlilik ve işbirliğinin artmasını sağlamaktır.
Zaman Yönetimi
Zamanınızı en etkili ve verimli bir şekilde kullanmanın püf noktaları nelerdir.
Stres Yönetimi
Günümüz şartlarında bize eşlik eden stresle nasıl baş edebiliriz, stresin yaşamımıza olumsuz etkilerinden nasıl kaçınabiliriz.
Problem Çözme Yöntemleri
Özellikle iş yaşamımızda karşılaştığımız problem durumları iyi yönetebilme ve başarılı bir şekilde çözüme ulaştırabilmek için ihtiyacımız olan stratejiler.
Motivasyon
Bu eğitimle amaç, kişilerin, bireysel ya da kurumsal düzeyde hedefleri doğrultusunda ihtiaç duydukları yöntem ve teknikleri sunarak motivasyonlarını sağlamlarına yardımcı olmak.
Etkili İletişim Becerileri ve Beden Dili
Yaşamımızın her alanında sorunlar yaşamamıza neden olan ya da yaşamımızı kolaylaştıran iletişim becerilerimiz ne kadar iyi, doğru bildiğimiz yanlışlar nelerdir?

UygulananTestler
Porteus Labirentleri Testi
Çocuk ve yetişkinlere uygulanan, zekanın özel bir şeklini ölçen, kullanımı yaygın bir zeka testidir.

Cattel 2A
7 yaş 6 ay ile lise dönemi arasındaki çocuklara uygulanan bir zeka testidir.

Goodenough-Harris Bir Adam Çizme Testi
Çocuğun çizdiği insan resmi ile çocuğun gelişimine ilişkin bilgi veren testtir.

Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE)
0-6 yaş çocukların gelişimini değerlendiren bir testtir.

Peabody Resim Kelime Eşleştirme Testi
2-11 yaş arası çocukların alıcı dil yaşının tespit edilebildiği, konuşma bozukluğu ve sözel ifadeye ışık tutan, resim kelime eşleştirme testidir.

Gessel Gelişim Testi
2-6 yaş arası çocuklarda motor beceri, görsel algı, görsel hafıza, el göz koordinasyonu, küçük kas becerilerini ölçer. Kısa süreli hafızayı değerlendirir. Buradan elde edilen sonuca bakılarak kabaca IQ seviyesine ulaşılır.

Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arasındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen bir testtir.

Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi
Çocukalrın görsel algılarını değerlendirmeye yardımcı olan bir algı testidir. 5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arasındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen bir okul olgunluk testidir.

Benton Görsel Bellek Testi
8 yaş üzeri bireylere uygulanabilen, bireyin dikkat, algı ve bellek durumuna dair bilgi verebilen, dikkat eksikliğinin tespit edilebildiği bir dikkat ve algı testidir.

Kent E.G.Y.
Bilgiye ve dile dayanan bir testtir. Sözeldir, sürat testi değildir. Zaman sınırlaması yoktur. 6-14 yaş arasındaki bireylerin zekasını incelemeye yarar.

Bender Gestalt
Bu test, çocuklarda görsel motor işlevini görmek için gelişimsel bir test olarak kullanılarak hem yetişkin, hem de çocuklarda geriliği, regresyonu, fonksiyon kaybını ve organik beyin hasarlarını saptamaya ve özellikle regresyon vakalarında da kişilik sapmalarını bulmaya ışık tutmaktadır (zekâ geriliği, afazi, çeşitli organik beyin hasarları, psikozlar, gerçek olmayan hastalanmalar gibi).

D2 Dikkat Testi
9- 60 yaş arasına uygulanır. Seçici dikkatin ve zihinsel konsantrasyonu belirlemek için geliştirilmiştir. Psikomotor hız, doğru ve yanlış işaretlemeler gösterilen performansın kalitesi bu testte değerlendirilmektedir.